חדשות

בעקבות הקורונה: ה-WHO משיק תעודת בריאות דיגיטלית בינלאומית

הנציבות האירופית וארגון הבריאות העולמי ביוזמת בריאות דיגיטלית לחיזוק ביטחון הבריאות: מערכת עולמית לאישורים רפואיים על בסיס האישורים שניתנו במגיפת הקורונה | היוזמה תסייע למאבק במגיפות ותקל על תחום הנסיעות והתיירות

נוסע מציג קוד אישור בריאות לחיסון בטלפון בשדה התעופה. צילום: שאטרסטוק

ארגון הבריאות העולמי והנציבות האירופית הכריזו בראשית השבוע (ב') על השקה של מיזם בריאות דיגיטלי משותף. במסגרת המיזם, ארגון הבריאות העולמי יקים מערכת גלובלית שתסייע לניידות בעולם ולהגנה מפני מגיפות בהתבסס על מערכת האישורים הדיגיטליים של האיחוד האירופי שהונפקו בעת מגיפת הקורונה.

זהו השלב הראשון במערכת האישורים הרפואיים הדיגיטלית העולמית ה- WHO Global Digital Health Certification Networkי(GDHCN) שתפתח מגוון רחב של מוצרים דיגיטליים.

"בהתבסס על רשת האישורים הדיגיטלית המצליחה של האיחוד האירופי, ארגון הבריאות העולמי שואף להציע לכל מדינות החברות ב-WHO גישה לכלי בריאות דיגיטלי בקוד פתוח, המבוסס על עקרונות השוויון, חדשנות, שקיפות והגנת נתונים ופרטיות", אמר ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, מנכ"ל הארגון. "מטרתם של מוצרי בריאות דיגיטליים חדשים שנמצאים כעת בפיתוח היא לעזור לאנשים בכל מקום לקבל שירותי בריאות איכותיים במהירות וביעילות רבה יותר".

השותפות תכלול פיתוח, ניהול והטמעה של מערכת שיתוף הפעולה של ארגון הבריאות העולמי GDHCN והנציבות האירופית עם 80 מדינות וטריטוריות המחוברות לתעודת COVID-19 הדיגיטלית של האיחוד האירופי. התעודה תסייע למאבק במגיפות ובמקביל תקל על תחום הנסיעות והתיירות.

אחד הכלים המרכזיים במאבק האיחוד האירופי נגד מגיפת הקורונה היה תעודות COVID דיגיטליות בהן צוין הסטטוס החיסוני של אזרחים. כדי להקל על התנועה החופשית בגבולותיו, האיחוד האירופי יצר במהירות תעודות הניתנות להפעלה (COVID Certificate) דיגיטלית בהתבסס על קוד פתוח שאפשר תחלופת מידע בין מדינות מחוץ לאיחוד האירופי ואלו הפכו לפתרון הנפוץ ביותר ברחבי העולם בהקשר של מניעת התפשטות הנגיף.

מתחילת מגיפת הקורונה, ארגון הבריאות העולמי הגדיר הנחיות כלליות לתעודות כאלו. שיתוף הפעולה עם הנציבות האירופית יקל את התהליך ליצירת תעודות כאלו ברחבי העולם תחת קורת הגג שלו במטרה לאפשר לעולם ליהנות מאיחוד של תעודות דיגיטליות, כולל הגדרת תקן ואימות של חתימות דיגיטליות כדי למנוע הונאה. בכך, ל-WHO לא תהיה גישה לנתונים אישיים בסיסיים כלשהם, שימשיכו להיות נחלתם הבלעדית של ממשלות.

שותפות זו תפעל לפיתוח טכני של מערכת ארגון הבריאות העולמי עם גישה שלבית שתאפשר בעתיד שימושים נוספים, כמו דיגיטציה של התעודה הבינלאומית לחיסון או מניעה. תשומת לב מיוחדת תוקדש להזדמנויות שוויוניות להשתתפות של מדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית הנזקקות ביותר להגנה.

נושאים קשורים:  תעודת בריאות בינלאומית,  ארגון הבריאות העולמי,  הנציבות האירופאית,  חדשות,  קורונה,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
07.06.2023, 19:18

בעקבות הקורונה ל WHO יש עוד מה לומר ? במקומם הייתי מתבייש.
כישלון חרוץ , בהלה המונית פראית בלי סיבה אפדימיולוגית אמיתית תוך רמיסת זכויות אדם טוטאלית את פירותיה אנו אוכלים בדמות משבר כלכלי גלובאלי מאין כמותו , וחיסונים הזויים ללא שום תועלת אלא רק נזק לאחוז צעירים הולכים ועולים שמתמוטטים מאירועים לבביים ואפס לקיחת אחריות , תתביישו

אנונימי/ת
07.06.2023, 19:25

עוד צעד דורסני של black rock, WEF, וכוחות הרשע

אנונימי/ת
07.06.2023, 19:25

עוד צעד דורסני של black rock, WEF, וכוחות הרשע

07.06.2023, 20:12

ישראל היתה הראשונה בעולם המערבי שפיתחה את ה"דרכון הירוק"\"תו-ירוק". כלי שליטה עוצמתי ומסוכן, הראוי לגנאי, שעד 2021 היה אופיני רק למשטרים דוגמת סין. ברור היום שלא היתה הצדקה לכך - לא מבחינת האיום המגפתי וודאי לא מבחינת השפעת חיסון קוביד על הפצת הנגיף (השפעה שלא נבדקה אפילו בניסוי מבוקר אחד). על שוחרי זכויות האדם ועל האמונים על זכויות המטופל לחיסיון בפרט - לעצור את הסחף המסוכן ולהתנגד לו.
ראשי הר"י - השמיעו קולכם!

אנונימי/ת
07.06.2023, 20:35

המלצות ארגון ה who הם כבר מזמן לא באמת המלצות אלה מה ״אל תעשה״ כי כבר הוכח שארגון זה רק מביא חורבן והרס לבריאות

אנונימי/ת
07.06.2023, 23:26

מזעזע , מעקב עולמי

אחד הלקחים הכי החשובים מהטיפול וההתמודדות עם הקורונה הוא שצריך לסגור את WHO ולעשות רווזיה במשרד הבריאות הישראלי.
תו ירוק, סגרים, חיסונים בכפייה, הגבלת חופש תנועה ועוד ועוד גזרות דרקוניות שלא עזרו במניעת התפשטות המגפה אבל בהחלט תרמו לתחלואה, פיגור אקדמי וכלכלי.
על הרקע הזה, לא ברור בכלל אופי החגגי של הכתבה הנ"ל. במקום להתבייש בדרך הניהול ולהפיק לקחים מעלים את הטירוף שלב.
לוקחים ניהול כושל מקומי (שבאופן לא ברור התרחש בכמה מקומות במקביל) והופכים אותו לניהול כושל גלובלי.
ישראל צריכה להיות הראשונה בעולם להתנגד באופן אקטיבי למהלך כזה שעומד בסתירה מוחלטת לניהול מגפה, לחופש וזכויות האדם.

08.06.2023, 05:45

ממש מביש ומביך כי איגוד בריאות ציבור עדיין רואה בארגון הרשלנות הרפואית העולמי כאבן שואבת למודל בריאות כלשהו.
ראוי כי רופאי ישראל יידעו כי כל קשר מול ה-who ולפרט בהקשר לאמנת המגיפות, יגרע במישרין מיליארדי שקלים מתקציבי הבריאות המקומיים - כחברות המועדון המפוקפק הזה. טוב יעשו רופאי ישראל לו ישקמו את המערכות הקורסות, יגדלו בתקנים ובטכנולוגיות, במקום להתמסר לאידאות רחוקות והשאת רווחים בידי מעט. מניח כי נשתמע..

08.06.2023, 11:44

צודק. אין לאירגון הזה מספיק הוכחות להצדקת קיומו המקצועי. בהחלט גוף פוליטי, שלא נבחר על ידי איש בבחירות דמוקרטיות, משתמש במשאבים וכספים רבים של הציבור.
בצעד הנוכחי הוא מנציח את שליטתו, את כוחו וכוחניותו. ברגע שממשלתינו הנבחרת תחתום על הסכם עימו, הוא יוכל להכריז על מצב חירום כזה או אחר (אני בטוח שיגיעו) ועקב כך לכפות עלינו (וכל מי שחתום) התנהגות ציבורית מחייבת.
הדרכון הרפואי הוא אבולוציה של התו הירוק הנפשע שהומצא…. בישראל.

08.06.2023, 11:45

צודק. אין לאירגון הזה מספיק הוכחות להצדקת קיומו המקצועי. בהחלט גוף פוליטי, שלא נבחר על ידי איש בבחירות דמוקרטיות, משתמש במשאבים וכספים רבים של הציבור.
בצעד הנוכחי הוא מנציח את שליטתו, את כוחו וכוחניותו. ברגע שממשלתינו הנבחרת תחתום על הסכם עימו, הוא יוכל להכריז על מצב חירום כזה או אחר (אני בטוח שיגיעו) ועקב כך לכפות עלינו (וכל מי שחתום) התנהגות ציבורית מחייבת.
הדרכון הרפואי הוא אבולוציה של התו הירוק הנפשע שהומצא…. בישראל.

אנונימי/ת
08.06.2023, 14:10

ארגון הפשע העולמי

אנונימי/ת
09.06.2023, 09:42

עוד צעד לכיוון ממשלה עולמית ללא זכויות פרט. אנחנו לא מטומטמים..

18.06.2023, 08:02

ניר צבר
קונספט אישור בריאות הומצא בימי הביניים, ושימש בצורות שונות עד ימינו

אנונימי/ת
05.08.2023, 18:46

למה אינכם מפרסמים שישראל הצטרפה לאמנה שמעבירה את כל סמכויותיה בתחום הבריאות לארגון הבריאות העולמי החל מספטמבר הקרוב 2023?